Välja julklappar till mig själv!

Hur gör ni ? När era föräldrar, syskon och mormor etc ska köpa julklappar till er?? Låter ni dom köpa det dom tycker är fint och sen byter ni det om ni inte gillar det, till något ni tycker e fint eller säger ni Vad fint, tack så mycket! , fast att ni igentligen inte alls tycker om det?! Hur går det till hos er? Vågar ni vara ärliga och säga vad ni verkligen tycker eller säger ni vad dom vill höra för att ni tror att ni vill såra dom annars ?

Såhär går det till hos mig. Min lillasyster Linn köper något hon tycker är fint. Hon är 18 år och tjej så det brukar blir bra :) Hon vet ju hur min smak är och hon vet om det är modernt och så! Men hittar hon inget eller om hon är osäker så frågar hon mig om det är något jag vill ha och e det inte det så får jag hitta något själv och sen köper hon det till mig :)
Mina två äldre systrar Nina & Jill köper något som dom själv hittar och tycker är snyggt , som dom också tror jag tycker är fint. Men dom är ju fortfarande inte så gamla så dom vet ju hur modet är och hur min stil är. Dom väljer inte utifrån vad dom skulle vilja ha, utan vad dom vet att jag gillar och kommer använda! Det är ju det som är meningen. Det är ju mina julklappar :) Jag litar helt på mina systrar. Ni é bäst ska ni veta.
Älskar er så mycket alla tre ♥ 
Med mammas klappar gör vi lite annorlunda. Där hittar jag själv saker som jag vill ha och sen köper mamma det till mig. Jag vet ju då alla presenter som jag ska få av mamma men det gör inte mig något och inte mamma heller. Hellre det än att man måste byta det man får om man inte tycker om det. Mamma har ju inte riktigt helt koll på vad jag tycker är fint och passar mig och min stil. Hon kan hitta saker som är fina men som inte alls är min stil. Och då måste jag ju bara säga ifrån... Tyvärr mamsen men nej, de där kan jag faktiskt inte behålla, gillar inte alls det. Bättre att vara ärlig från början, för kommer hon på det senare utan att jag sagt något om det när jag fick det, då blir hon sårad! Men inte om jag säger det från början. Vi har ju alla olika smak och stil. (Sen brukar mamma köpa något litet extra paket till mig för att där ska finnas något som jag inte vet! hehe spännande!)
Samma sak gör mormor när hon ska handla till mig. Hon tycker det är bättre att jag får något som jag verkligen gillar och vill ha! Go mormor! Du har helt rätt :) 

Så gör jag och min familj för att jag och dom andra ska få vad vi vill ha och för att vi ska slippa en massa byten i affärerna dagarna efter jul :P hehe De är ju så tråkigt. 
Alla är vi ju olika... hur gör ni i er familj??   
  


Hoppas att ni alla får vad ni önskar er i julklapp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0