Försvunna vänner

Vänner är en av dom viktigaste som finns här i livet! Dom är med oss i glada och tråkiga stunder! Dom gör tråkiga stunder roligare och när tiden går långsamt gör dom så den går fortare. Varför låtar man då sån vänskap dö ut i sanden ?? Varför inte bara ta vara på den istället!? Det har jag svårt att förstå! 

Typiskt tjejer att bråka om obetydliga och töntiga saker. Om små saker som egentligen inte betyder någonting.
Jag hatar tjejer för just det. Av en liten sak göra det till något så himla stort som blir väldigt komplicerat att reda ut. 
Jag älskar att vara tjej och skulle aldrig vilja ändra det men ibland blir jag bara så irriterad och arg på tjejer och hur dom beter sig. Många säger att sånt tjej tjafs försvinner när man blir vuxen och växer upp. Men det gör det inte. Så länge man är tjej finns det alltid kvar. Jag hatar det! Varför inte bara vara vänner och ha kul tillsammans. 

Jag hatar som sagt det men ändå har jag hamnat i en sån situation. Vi är några tjejer som har varit bra och nära kompisar sen gymnasietiden. Har alltid haft roligt tillsammans och förstår verkligen varandra. 
Men på en dag blev allt fel. Jag och ******* blev osams om en liten bagatel så som jag ser det. Jag har sagt förlåt och gjort vad jag kan för att lösa problemet men ändå pratar vi inte med varandra. Nu tycker jag det har gått för långt! Jag kan inte göra mer än jag har gjort och vill hon inte nu så får det va! Då orkar jag inte bry mig längre. Då va hon inte den vän jag trodde hon va. 
Sen något som jag blir ännu mer irriterad över är att dom andra tjejerna som har lyssnat på henne nu heller inte pratar med mig! Hennes version har dom hört men min har dom inte visat intresse av att höra!! Sen tror jag inte att hon har berättat helt hur det va heller! Hon har nog ändrat historien lite! För har hon inte det så vet jag inte hur det blivit såhär! För jag vet att det som hände inte är något så allvarligt och det vet ******* också. Tror bara att hon vill att vi ska va ovänner! För att hon ska känna att hon hade rätt. Det finns ju för bövelen inte något rätt och fel alls i denna situationen. Det finns bara två olika sätt att se det. Men nu har det gått så långt att nu orkar jag inte bry mig. Vill hon / dom inte så pallar jag inte mer. Jag har sträckt ut handen nu är det upp till dom att ta den om dom vill. Gör dom inte det så får det va! Då är det ingen vänskap som jag är intresserad av ! All vänskap går åt två håll!!! Glöm aldrig det...

Skulle ni hamna i någon liknande situation någon gång! Ordna och red ut det innan det går så här långt. Innan det blivit försent. Sätt er ner och prata och lös det hela på ett lungt och bra sätt. Försök inte skylla på den andra utan försök istället lyssna på både och komma övernens om något som både är nöjd med... det gör det hela mycket enklare! Det är ju oftast så att i såna här obetydliga och duma "bråk" så finns det oftast inget rätt och fel utan bara olika sätt att se det på. Alla har ju rätt till sin synpunkt och sitt sätt att se på saker. De betyder ju inte att man inte kan va vänner ! Tvärtom!

Men men i allt det här finns det ju såklart något positivt! Synd bara att det inte kunde hända och samtidigt att det andra skulle lösa sig men ibland är det ju så ! Det stämmer nog när dom säger att man inte kan få allt. Samtidigt som jag nog förlorar en del bra vänner (tyvärr tror jag inte det kommer lösa sig) så fick jag en tillbaka! Jag fick det bästa av dom alla tillbaka. En vän som jag har saknat väldigt mycket och som betyder otroligt mycket för mig och jag vet att jag också betyder mycket för henne. Vi är på samma sida i livet och vi uppskattar samma saker. Vi är så lika och vi älskar varandra. Vår vänskap står skriven bland stjärnorna! Vi är som gjorda för varandra. 
Jag är så glad och stolt att få vara vän med dig ! Du är min allra bästa vän, du är en vän som jag vet kommer att finnas där för mig, var jag än hamnar i livet. Tack för att du finns i mitt liv Camilla ♥ Jag älskar dig! 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Janni, jag tycker att det är fel att du skriver så. Vi har inte tagit någons parti överhuvudtaget men i och med att vi bara hörde hennes version så blev det tyvärr på detta viset. Ingen av oss vill vara ovän med dig och jag håller med om att man ska växa upp. Men jag måste även tillägga att det hade varit trevligt att få höra din version av hur allt blev fel. Efter en sådan situation är det lätt att man tappar kontakten och det är precis vad vi har gjort men det var inget som vi önskade. Du får gärna skriva ett mejl, sms eller ringa om du har några synpunkter, förklaringar eller något annat du vill få ur dig.

Puss och kram från Malin

2009-11-22 @ 12:29:50
Postat av: Camilla

Jag är så tacksam för att du är min vän, min bästa vän. Jag har alltid så roligt med dig <3 Jag älskar dig <3<3<3

2009-11-22 @ 19:00:48
Postat av: janni

älskar dig med milla <3<3



malin: hoppas du fick mitt sms och att vi hörs snart igen. tack för ditt inlägg här på min blogg. uppskattar att du kan va ärlig och vågar säga vad du tycker och tänker! där fick du respekt av mig :)

2009-11-23 @ 12:35:41
URL: http://jannisimonsen.blogg.se/
Postat av: Tess

Janni, jag vill gärna höra din version också, jag har inte tagit hennes sida bara för att hon har berättat utan det är bara något du hittar på. Jag har inte tagit någons sida, men efter att detta hände mellan er så slutade du höra av dig, men telefonen går ju på två håll så en del är ju mitt fel också.. Men hör av dig på något sätt om du vill rita och berätta? :P ha det bra

2009-11-26 @ 23:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0