Film

Fredags förrmiddagen = filmdags

Första filmen som jag har sett heter Säg att du älskar mig

Filmen handlar om 15-åriga Fatou och hennes vänner som lever ett liv där dom tror att bästa sättet att bli accepterad är genom sex. På helger är det festande och drickande som gäller. En kväll går det överstyr och Fatou blir våldtagen. Hon förnekar vad som hänt för vänner och familj trots att myndigheterna börjar ana vad som hänt. 




En film jag tycker alla tjejer och killar som går i skolan borde se. Alla lärare som undervisar tonåringar borde visa den här filmen! En viktig och angelägen film.

Säg att du älskar mig får:
♣ ♣ ♣ ♣


Andra filmen jag har tittat på heter Life of Brian

Den här filmen är en komedi om hur det gick till när jesus föddes och hur det va när romarna styrde "världen"




Jag tycker Life of Brian är så himla rolig, skrattar mycket. Jag är inte ensam om att tycka det. Dagens nyheter säger såhär om film : "Fruktansvärt rolig" Göteborgsposten säger följande: "Oherrans komisk".
John Cleese som spelar med i filmen sa såhär "Den här filmen kommer Gud aldrig att förlåta oss för".
På Brittish Film Institutet lista över historiens 30 bästa engelska filmer placerade sig filmen.
Sen är där ju alltid någon som inte gillar det. I Norge totalförbjöds filmen.

Life if Brian får:
♣ ♣ ♣ ♣ ♣


Det är filmerna jag har sett nu. Får komma och skriva om fler sen. Blir säkert några bra till :)

Hörs sen

Nachi nach Janni ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0